Volgers

zondag 9 december 2007

Update ...

Ik had het al druk met mijn nieuwe baan, maar helaas is mijn vader afgelopen donderdag op straat gevonden en opgenomen in het ziekenhuis.
Hij heeft de dood van mijn moeder nooit kunnen verwerken en dit is in de loop der jaren alleen maar erger geworden ... hij is heel eenzaam en depressief en daardoor ziek geworden! Maar hij is pas 72 jaar ...

Een donderdagochtend (rond half 5) kon hij weer eens niet slapen en ging een wandelingetje maken. Hij is zo vreselijk gevallen en van een 'dijkje' afgerold en daar pas rond een uur of 10 bewusteloos gevonden door een voorbijganger ...
Hij heeft geluk gehad dat het een 'warme' nacht was en niet een echte koude decembernacht!

Hij was sterk onderkoeld, heeft longontsteking en een ernstige kaakbreuk moet a.s. dinsdag geopereerd worden!

Het ergste is dat alles wat wij bij hem thuis hebben ontdekt met geen pen is te beschrijven ... en heel duidelijk is dat ie zonder zorg niet meer terug kan om zelfstandig te wonen!

Zijn hele huis is sterk vervuild en er is veel kapot gegaan en nooit vervangen! Ach klagen zit niet in het karakter van mijn vader en hulp vragen al helemaal niet ... het is hartverscheurend te ontdekken dat iemand zo kan leven, terwijl de 'buitenwereld' niets in de gaten heeft. En toch komen wij er regelmatig ... maar zo lang alles op het oog er redelijk uitziet, voor een man alleen, kijk je gewoon niet verder!! Hadden we het maar wel gedaan ...

Ik ben al 3 dagen aan het 'rennen en vliegen', zijn huis moet echt compleet overhoop gehaald worden ... zijn slaapkamer heb ik weggegooid met alles er op en er aan en a.s. dinsdag wordt alles nieuw geleverd!! Maar dat is nog niet alles ... er zal nog heel veel gedaan moeten worden!

We hebben in het ziekenhuis maatschappelijk werk ingeschakeld en een psychiater en willen alles wat mogelijk is proberen om hem weer te laten inzien dat er nog 'hoop' is ...

Het houdt me dus nog wel een tijdje bezig!!
Ik ben er emotioneel 'kapot' van ..........



12 opmerkingen:

Janneke zei

Het zal idd wel schrikken zijn geweest .... ik hoop dat alles weer snel beterder met hem gaat en weer snel naar huis mag.
Heel veel sterkte Christa ;-)

Carin zei

Jeetje Christa, wat verschríkkelijk te ontdekken dat het zo erg met 'm gesteld was.... Ik kan me zo ontzettend goed voorstellen dat dit je enorm raakt... Hopelijk accepteert hij de hulp die hem geboden wordt zodat er weer wat orde in zijn hoofd en in zijn leven komt. Denk ook een beetje aan jezelf meid... Ik wens je héél veel sterkte.
Liefs,
Carin

Janny zei

ach meissie wat heb ik met je te doen, vreselijk is het om te zien dat je vader zichzelf zo verwaarloost en dat hij zo depressief is!
Ik hoop dat hij jullie hulp en ook dat van een psychiater wil accepteren en dat hij inziet dat er nog genoeg dingen zijn om voor te leven!!
Wat dacht je van zo'n lieve dochter en zijn kleinkinderen.... dat moet toch genoeg zijn om door te willen gaan??
heel veeel sterkte Christa bij de lange weg die jullie nog te gaan hebben!
liefs Janny

marja zei

christa een hele dikke knuffel van m!
je weet hoe erg ik het allemaal vindt en wens je heeeeeeeeel veel sterkte hoor lieverd!

Jeanet zei

OOohhh wat is dat erg voor jullie allemaal , om je vader zo te zien !!! Ik hoop dat jullie eruit kunnen komen en heel veel sterkte voor de komende tijd om alles weer een beetje op orde te krijgen !!Het zal geen gemakkelijke weg zijn !

Je@net zei

Ach meissie toch, wat erg voor jullie allemaal!
Wens jullie heel veel kracht, wijsheid en sterkte!! Hoop dat je vader gauw weer hersteld!

Erica zei

Dat kan ik me voorstellen Christa, wat moet dat een schok geweest zijn, ik wens je heel veel sterkte en hoop, dat je vader snel zal herstellen, zowel lichamelijk als geestelijk. Denk aan je!

Liefs,
Eer

Marja Sch zei

Heel veel sterkte. Ik vind het echt geweldig zoals jullie voor hem in de weer zijn. meer kun je niet doen. Nu hopen dat hij zelf ook weer wat plezier krijgt in het leven. Liefs Marja

sandra_w zei

Jeetje Christa, dit is zo erg voor jullie allemaal om je vader zo te zien...Heel veel sterkte de komende tijd meid...
Liefs,
Sandra

Lia zei

wat is dat veschrikkelijk als je dat ontdekt, ik wens je veel sterkte met het verwerken van alles

Anoniem zei

Oh Chris, wat erg zeg! Kan me goed voorstellen dat dit alles er flink bij je inhakt. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd! Denk aan je.

Car

diana68 zei

Kan me voorstellen dat je er doorheen zit Chris...ik hoop dat je vader inziet dat ie nog heel veel heeft om door te gaan...heel veel sterkte en ik denk aan je..

liefs xx